- 12 mai 2016
- Posted by: viorel
- Category: noutati
Iulian Stanciu, CEO eMAG, a spus la Wall-Street 360 ca liderul comertului online estimeaza o crestere de 40% anul acesta. El a punctat si oportunitatile din piata.
Stanciu a fost invitatul lui Vlad Andriescu la emisiunea Wall-Street 360 din saptamana Curieratului si comertului electronic.
eMAG in primele luni ale anului
Am beneficiat de o crestere generala a consumului. Peste asta vine cresterea ecommerce-ul din total piata de retail si, in plus, rezultatele bune ale investitiilor din ultimii ani prin care am crescut. La numar de produse vandute am crescut aproape de trei cifre, a spus Stanciu.
Au crescut foarte mult produsele electrocasnice. Am beneficiat de un trend al cresterii creditarii pentru locuinte. E posibil ca acum sa avem o influenta din cauza legii darii in plata. Zona de telefoane creste foarte bine cu ajutorul smartphone-urilor. Produsele de copiii, unde am lucrat sa avem absolut tot ce e nevoie pentru mamici si copii, indica o crestere spectaculoasa. Cresc si produsele pentru casa si gradina – decoratiuni, mobila, mobilier de gradina, unelte de gradina, a mai adaugat CEO-ul celui mai mare magazin online din piata.
eMAG estimeaza o crestere de 40%, iar cresterea generata de vanzarile din toate tarile va ajunge la peste 50%.
Performanta marketplace-ului
eMAG nu mai este doar un magazin online, ci o platforma pentru alti comercianti de a-si vinde produsele.
Ne surprinde placut cam in fiecare zi marketplace-ul. Modelul de business a avut o influenta importanta. Aducem produsele care se vand in masa si le cumparam noi, la care atasam modelul de marketplace. Ar fi greu sa gestionam un milion de produse, a spus Stanciu.
Avem 1.500 de selleri, care se apropie din 30% total comenzi in eMAG. Ponderea lor va creste, iar in trei ani vor insemna 50% din business-ul nostru, a spus Stanciu.
Provocari in comertul online
Iulian Stanciu a punctat si cateva lucruri pe care le-ar dori schimbate sau imbunatatite in ecosistem.
– Mi-as dori sa se intample cateva lucruri in sistemul bancar in usurinta de a plati cu cardul. Se pune destul de mult accent pe securitate, care genereaza o bucla, iar clientul se gandeste ca e riscant. Ar trebui un focus pe usability, fata de security
– Ar fi toata experienta de retur a clientului, pe care si noi trebuie sa o imbunatatim. Avem nevoie la banci, asa cum banii ii proceseaza repede cand platesti, sa-i dea repede inapoi la retur
– Avem nevoie pe partea de service o legislatie mai buna. Legislatia acopera segmentul intre noi si consumator, dar intre noi si centrele de service nu este acoperita. Centrele de service nu au raspundere in fata noastra si e o problema care ar trebui reglementata
– Se poate creste mult pe partea de curierat si servicii. E o oportunitate mare in piata, avand in vederea cretserea accelerata a ecommerce.
Citeste mai mult: http://www.wall-street.ro/articol/eCommerce/198321/iulian-stanciu-emag-crestem-cu-40-anul-acesta-marketplace-ul-inseamna-30-din-business.html#ixzz48RmO0900
Follow us: @WallStreetRo on Twitter | WallStreetRo on Facebook