Topul celor mai populare platforme marketplace online din lume.

Topul celor mai populare platforme marketplace online din lume. Chinezii de la Alibaba ?i americanii de la Amazon, pe primul loc | Ziarul Financiar

CUM PO?I S?-?I CRE?TI VNZ?RILE PRIN MARKET PLACE

 

Compania chinez? Alibaba ?i compania american? Amazon opereaz? cele mai mari platforme online de tip marketplace din lume, conform unui clasament care ?ine cont de num?rul de utilizatori care au f?cut achizi?ii de pe cele dou? platforme n anul 2014.

Alibaba a fost cea mai popular? platform? din 2014 cu peste 330 de milioane de clien?i care au f?cut o achizi?ie de pe una dintre cele dou? marketplace-uri pe care le de?ine: Tmall (dedicat? doar brandurilor, unde accesul este permis doar pe baz? de invita?ie) sau Taobao (un marketplace consumer to consumer). Locul doi este ocupat de Amazon, cea mai mare platform? marketplace din SUA, cu un num?r de peste 270 de milioane de clien?i. Locurile urm?toare sunt ocupate de marketplace-urile eBay, Groupon, Etsy ?i Zalando.

n Europa exist? peste 220 de platforme marketplace, dintre care 39 doar n Germania, 24 n Fran?a ?i 14 n Italia, conform unei cercet?ri realizate n anul 2015 de Asocia?ia federal? pentru comer? din Germania. Cele 220 de platforme marketplace sunt furnizate de un num?r de 50 de companii, conform sursei citate.

Pe pia?a local? cel mai mare marketplace este cel de?inut de eMag, cel mai mare magazin online local – parte a gigantului Naspers din Africa de Sud. eMag, care atrage zilnic peste o jum?tate de milion de vizitatori unici pe pagina sa web, a ajuns n cinci ani de zile la un portofoliu de 1.250 de vnz?tori n platforma marketplace, care au listat peste 750.000 de produse. Produsele vndute de partenerii din marketplace sunt afi?ate pe pagina web a eMag, al?turi de produsele din oferta companiei. eMag se ocup? de dezvoltarea platformei ?i de marketing, n timp ce compania partener? acoper? logistica ?i stabile?te pre?ul. Companiile care ?i vnd produsele prin intermediul platformei eMag genereaz? un sfert din veniturile retailerului online, iar n urm?torii cinci ani vor ajunge s? genereze o jum?tate din ncas?ri, conform estim?rilor celui mai mare retailer online local. n 2015, investi?iile eMag n Marketplace au dep??it 2 mil. euro ?i s-au concentrat pe achizi?ia de hardware ?i dezvoltarea platformei pentru integrarea rapid? a magazinelor partenere. n medie 100 de noi parteneri intr? n mallul eMag n fiecare lun?.

Evolu?ia pie?ei locale de comer? electronic ?i oportunit??ile create de platformele de tip marketplace reprezint? temele conferin?ei organizate de eMag ?i ZF n data de 14 aprilie la Willbrook Platinum.

La acest eveniment va fi prezent ?i Aarif Nakhooda, vicepre?edintele grupului Naspers, care a fost anterior vicepre?edinte ?i n cadrul companiei americane Amazon. Nakhooda ?i-a nceput cariera la compania Accenture n 1995, iar ulterior a mai lucrat pentru companiile PaperExchange.com, PACCESS ?i Ernst & Young.

n anul 2012 a fost recrutat de Amazon, cel mai mare retailer online din lume, pe pozi?ia de director financiar pentru transport la nivel global, pozi?ia din care a supervizat strategia global? de investi?ii a Amazon pentru capabilit??ile de transport ale companiei. n perioada ianuarie 2013 – septembrie 2015, el a gestionat politica global? de tarifare, profitabilitate ?i marketing pentru serviciul Amazon Prime. Din luna septembrie a anului trecut a preluat pozi?ia de vicepre?edinte pentru strategie ?i opera?iuni business to consumer pentru grupul sud african.

 

Articol publicat n edi?ia tip?rit? a Ziarului Financiar din data de 13.04.2016

This website uses cookies to enhance your browsing experience.